De verdere digitalisering van onze maatschappij is een ontwikkeling die we niet kunnen en ook niet willen tegenhouden. Een appje, een mailtje of een berichtje op Facebook behoort bij velen tot de standaard uitrusting communicatiemiddelen.
Ook de gemeente werkt hiermee en slaagt er uitstekend in om onze burgers op die manier te bedienen.
TOP GemeenteBelangen is echter altijd voorstander gebleven van persoonlijk contact. Daar moet altijd tijd en ruimte voor zijn, want een risico van sociale media is dat we elkaar niet altijd even goed begrijpen en dat hetgeen wat we willen overbrengen door de beperkingen van het medium niet het beoogde effect biedt.
Daarom vindt TOP GemeenteBelangen het van belang dat er in onze dienstverlening mensen altijd de mogelijkheid moeten hebben om persoonlijk contact te hebben met onze baliemedewerkers. De gemeente hanteert de slogan ‘digitaal ideaal’. TOP GemeenteBelangen kiest voor ‘digitaal normaal’
Er is al veel verbetering geboekt in de snelheid waarmee contact met de burgers wordt gelegd, als deze bellen, een brief of een e-mail schrijven of een MOR melding doen. Het blijft voor TOP GemeenteBelangen een continue punt van aandacht om dit proces te blijven verfijnen.